Αγορά του Μακάο: η κατάρρευση
Όπως γνωρίζουμε καλά, η κατάσταση που καταστρέφει τα διάφορα έθνη τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά δεν έχει καμία. Πράγματι, δεν είναι δυνατόν να πούμε ότι μια χώρα επηρεάζεται περισσότερο ή λιγότερο από μια άλλη. Η κρίσιμη σημασία υπολογίζεται στον αριθμό των θανάτων, των λοιμώξεων και από τώρα εξαντλημένο προσωπικό υγείας. Ο τομέας των ακινήτων, φυσικά, επηρεάζεται επίσης έντονα από αυτήν την κρίση. Και ένας από τους τομείς που υποφέρει πολύ από αυτήν την παράλογη ιστορική φάση είναι εκείνος του Μακάο.
Για να κατανοήσουμε πλήρως το μέγεθος του kickback αμέσως, θα προσπαθήσουμε να πραγματοποιήσουμε μια λεπτομερή ανάλυση: πριν και μετά το Covid-19.
Υποθέτουμε ότι η αγορά ακινήτων του Μακάο βρισκόταν σε δυσκολία, σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο, ακόμη και πριν από το Coronavirus.
Για να το επιβεβαιώσουμε, αναλύσαμε την κατάσταση το 2019. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η μέση τιμή συναλλαγής (για οικιστικές μονάδες) είχε μειωθεί κατά 3%, σε αντίθεση με την αύξηση του προηγούμενου έτους (+ 5%). Τι συνέβη όμως πριν από την κατάρρευση;
Ωστόσο, η αγορά ακινήτων του Μακάο υποστηρίχθηκε από πολλές παρεμβάσεις, επίσης υποδομής, οι οποίες εγγυήθηκαν αύξηση της αξίας των ίδιων κατασκευών (οικιστικών και μη οικιστικών) που υπάρχουν στην περιοχή.
Αυτά περιλαμβάνουν:
- η κατασκευή της σήραγγας Gongbei, η μόνη σύνδεση μεταξύ Zhuhai και γέφυρας Χονγκ Κονγκ-Zhuhai-Macau
- Η σήραγγα Shenzhen-Zhongshan, η οποία θα μειώσει τον μέσο χρόνο ταξιδιού μεταξύ Shenzhen και Zhongshan από δύο ώρες σε λιγότερο από 30 λεπτά.
- Το έργο Γκουανγκντόνγκ-Χονγκ Κονγκ-Μακάο Bay Area για την αύξηση της συνδεσιμότητας, του εμπορίου και των επενδύσεων μεταξύ των τριών περιοχών.
Σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες, ωστόσο, δεν φαίνεται να είναι αρκετές για να αναβιώσουν την αγορά του Μακάο.
Πράγματι, από τον Ιανουάριο του 2020, η αγορά ακινήτων του Μακάο έχει αποδυναμωθεί σημαντικά.
Το κίνητρο πρέπει να αναζητηθεί στο αίσθημα αβεβαιότητας των επενδυτών και ιδίως των προγραμματιστών. Στην πραγματικότητα, διατηρούν το δικαίωμα να δράσουν για να αποφύγουν περαιτέρω ζημίες οικονομικής φύσης. Υπάρχει επίσης πολιτική ένταση. Το κλίμα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας δεν είναι από τα πιο χαλαρά. Και με την επιδημία να συνεχίζεται, όλα φαίνονται λιγότερο από τη βελτίωση.
Η ζήτηση μειώνεται. Αλλά ας δούμε λεπτομερώς πώς συμπεριφέρονται οι συναλλαγές ακινήτων στο Μακάο. Οι αριθμοί μιλούν καθαρά. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με τις αποδόσεις των συμβάσεων μίσθωσης, για τον τομέα πωλήσεων κατοικιών, γίνεται λόγος για 23% λιγότερους όγκους. Επιπλέον, η αξία των ίδιων των συναλλαγών μειώθηκε στο 26%. Μια πραγματική υποτίμηση, η οποία φαίνεται να ανησυχεί σημαντικά ολόκληρη την αγορά ακινήτων του Μακάο.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η οικονομία του Μακάο υποφέρει ακριβώς στους τομείς οδήγησης: τουρισμός και τυχερά παιχνίδια. Στην πραγματικότητα, τον Φεβρουάριο, η κυβέρνηση επέβαλε κλειδαριά σε όλα τα καζίνο της περιοχής, με αποτέλεσμα την απώλεια άνω των 900 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τι μπορούμε να πούμε, ελπίζουμε ότι η κατάσταση θα ανακάμψει και ότι αυτή η υπέροχη περιοχή θα επιστρέψει στην παλιά της δόξα!
Για να κατανοήσουμε πλήρως το μέγεθος του kickback αμέσως, θα προσπαθήσουμε να πραγματοποιήσουμε μια λεπτομερή ανάλυση: πριν και μετά το Covid-19.
Υποθέτουμε ότι η αγορά ακινήτων του Μακάο βρισκόταν σε δυσκολία, σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο, ακόμη και πριν από το Coronavirus.
Για να το επιβεβαιώσουμε, αναλύσαμε την κατάσταση το 2019. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η μέση τιμή συναλλαγής (για οικιστικές μονάδες) είχε μειωθεί κατά 3%, σε αντίθεση με την αύξηση του προηγούμενου έτους (+ 5%). Τι συνέβη όμως πριν από την κατάρρευση;
Ωστόσο, η αγορά ακινήτων του Μακάο υποστηρίχθηκε από πολλές παρεμβάσεις, επίσης υποδομής, οι οποίες εγγυήθηκαν αύξηση της αξίας των ίδιων κατασκευών (οικιστικών και μη οικιστικών) που υπάρχουν στην περιοχή.
Αυτά περιλαμβάνουν:
- η κατασκευή της σήραγγας Gongbei, η μόνη σύνδεση μεταξύ Zhuhai και γέφυρας Χονγκ Κονγκ-Zhuhai-Macau
- Η σήραγγα Shenzhen-Zhongshan, η οποία θα μειώσει τον μέσο χρόνο ταξιδιού μεταξύ Shenzhen και Zhongshan από δύο ώρες σε λιγότερο από 30 λεπτά.
- Το έργο Γκουανγκντόνγκ-Χονγκ Κονγκ-Μακάο Bay Area για την αύξηση της συνδεσιμότητας, του εμπορίου και των επενδύσεων μεταξύ των τριών περιοχών.
Σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες, ωστόσο, δεν φαίνεται να είναι αρκετές για να αναβιώσουν την αγορά του Μακάο.
Πράγματι, από τον Ιανουάριο του 2020, η αγορά ακινήτων του Μακάο έχει αποδυναμωθεί σημαντικά.
Το κίνητρο πρέπει να αναζητηθεί στο αίσθημα αβεβαιότητας των επενδυτών και ιδίως των προγραμματιστών. Στην πραγματικότητα, διατηρούν το δικαίωμα να δράσουν για να αποφύγουν περαιτέρω ζημίες οικονομικής φύσης. Υπάρχει επίσης πολιτική ένταση. Το κλίμα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας δεν είναι από τα πιο χαλαρά. Και με την επιδημία να συνεχίζεται, όλα φαίνονται λιγότερο από τη βελτίωση.
Η ζήτηση μειώνεται. Αλλά ας δούμε λεπτομερώς πώς συμπεριφέρονται οι συναλλαγές ακινήτων στο Μακάο. Οι αριθμοί μιλούν καθαρά. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με τις αποδόσεις των συμβάσεων μίσθωσης, για τον τομέα πωλήσεων κατοικιών, γίνεται λόγος για 23% λιγότερους όγκους. Επιπλέον, η αξία των ίδιων των συναλλαγών μειώθηκε στο 26%. Μια πραγματική υποτίμηση, η οποία φαίνεται να ανησυχεί σημαντικά ολόκληρη την αγορά ακινήτων του Μακάο.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι η οικονομία του Μακάο υποφέρει ακριβώς στους τομείς οδήγησης: τουρισμός και τυχερά παιχνίδια. Στην πραγματικότητα, τον Φεβρουάριο, η κυβέρνηση επέβαλε κλειδαριά σε όλα τα καζίνο της περιοχής, με αποτέλεσμα την απώλεια άνω των 900 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τι μπορούμε να πούμε, ελπίζουμε ότι η κατάσταση θα ανακάμψει και ότι αυτή η υπέροχη περιοχή θα επιστρέψει στην παλιά της δόξα!